W sezonie 2009 FRI była domem dla 22 osób.
Załogi tworzyli armatorzy i członkowie ich rodzin - 8 osób oraz znajomi - 14 osób. FRI prowadziło 3-ch kapitanów: es, jp, ws.
Odbyło się 6 rejsów i 3 pływania weekendowe.
FRI w sezonie 2009 przepłynęła 1248 Mm, w czasie 329,5 h pływania, ze średnią prędkością ~3,8 węzła.
Tysięczna mila morska od czasu przejęcia FRI została przepłynięta podczas rejsu sierpniowego (03.08.2009) wokół Bornholmu (es).
Portem bazowym i faktycznie macierzystym było Nekso. FRI odwiedziła 48 portów (34 różne) w tym:
13 różnych portów duńskich na Bornholmie i Ertholmen:
Christianso (x4), Hammerhavn (x3), Svaneke (x3), Arsdale (x2), Gudhjem (x2), Listed (x2), Snegebaek (x2), Allinge, Hasle, Helligpeder, Ronne, Ronne-Norrekas, Tejn.
21 różnych portów i wysp szwedzkich:
Goholm, Utklippan, Blasinge, Boda, Stora Karlso, Lilla Karlso, Lickershamn, Blase, Klintenhamn, Lauterhamn (x2), Farosund, Gotska Sandon (postój na kotwicy), Slite, Herrvik, Ronehamn, Byxelkrok, Kalmar (x2), Krystianoppel, Tjaro (x2), Hano, Tarno
Poważniejsze awarie i straty:
- ułamanie sztycy na topie grotmasztu i utrata wimpla w wyniku działania wiatru oraz zmęczenia materiału,
- urwanie zaczepu watersztagu na fali - zmęczenie materiału – naprawa wykonana na koniec sezonu, po wyslipowaniu,
- utrata ekranu radarowego w wyniku działania wiatru – słabe mocowanie – nowy, klasyczny ekran radarowy, mocowany będzie na jumpsalingach
- awaria w układzie smarowania silnika – naprawa własnymi siłami
- awaria nagrzewnicy (webasto)
Utracona sztyca z wimplem na topie grotmasztu
Stracony ekran radarowy na achtersztagu grotmasztu przy bezanmaszcie
FRI jako slup po demontażu bezanmasztu, bez fartuchów i szprycbudy, wygląda jak Spidsgatter S45 Georga Berga.
FRI została 09.10.2009r wyslipowana w Nekso, po swoim 23-cim sezonie.
Po przejechaniu na kołach za traktorem ponad 1 km i po umyciu kadłuba poniżej KLW z glonów i skorupiaków, wstawiliśmy na zimę FRI do hangaru.
Przed rozpoczęciem kolejnego sezonu - w IV/V 2010, planujemy przeprowadzić renowację pokładu (szlifowanie i malowanie).