Otrzymaliśmy od poprzedniego właściciela FRI, kolejne światłokopie rysunków projektowych G.Berga. Poniżej zamieszczone są wersje poglądowe i powiększone szczegóły na tych rysunkach. Pełne wersje skanów w dużej rozdzielczości są w „Materiałach do pobrania”.
Spidsgatter S45 – slup, powierzchnia żagli 45m2, długość 8,22 m, szerokość 2,74 m, zanurzenie 1,37 m, wyporność 3800 kG, ciężar balastu 1800 kG.
![Spidsgatter S45](/media/img/_s45_1.jpg)
![Spidsgatter S45](/media/img/_s45_2.jpg)
![Spidsgatter S45](/media/img/_s45_3.jpg)
![Spidsgatter S45](/media/img/_s45_4.jpg)
Spidsgatter S42 – kecz, powierzchnia żagli 42m2, długość 8,80 m, szerokość 2,80 m, zanurzenie 1,30 m.
Poniższe rysunki były podkładem do opracowania rysunku przedstawionego w tekście „Projekt Berg – kecz 42m2”. Na tym projekcie wzorowany był kadłub FRI.
![Spidsgatter S42](/media/img/_s42_2.jpg)
![Spidsgatter S42](/media/img/_s42_1.jpg)
Interesujące szczegóły na rysunkach.
![Detal](/media/img/detal_1.jpg)
![Detal](/media/img/detal_3.jpg)
Stempel (09.02.1938)
![Detal](/media/img/detal_2.jpg)
podpis: G.Berg maj.(?) 31. (1931)
![Detal](/media/img/detal_7.jpg)
podpis: G.Berg (?) 38. (1938)
![Detal](/media/img/detal_4.jpg)
![Detal](/media/img/detal_6.jpg)
![Detal](/media/img/detal_5.jpg)
detale z wyblakłej światłokopii